Prezentujemy jeden z ciekawszych i bardziej nietypowych projektów, które mieliśmy przyjemność realizować.
Subaru zostało doposażone w otwierane ramię na koło zapasowe z tyłu oraz płytę pod wyciągarkę z przodu. Ze względu na to że nie jest to typowa, rasowa terenówka, auto było modyfikowane do jazdy po mniej wymagających bezdrożach. Więcej na temat tego Forka zwanego Przygodowozem możecie przeczytać i obejrzeć na facebooku pod adresem facebook.com/Przygodowoz
Płyta pod wyciągarkę wykonana jest z blachy stalowej gr. 5 mm. Umieszczona została w taki sposób, aby możliwe było schowanie wyciągarki pod fabrycznym zderzakiem, z założeniem możliwie jak najmniejszej ingerencji w ten element nadwozia. Konieczne było wycięcie otworu pod grillem w celu wygodnego dostępu do sprzęgła wyciągarki, a co za tym idzie także nieznaczne przesunięcie przedniej tablicy rejestracyjnej.
Z tyłu założenie było podobne - otwierana konstrukcja pod koło zapasowe, która nie będzie wymagała dodatkowego usztywnienia przechodzącego przez zderzak, aby w razie potrzeby dało się ją zdemontować bez śladów na karoserii. Konstrukcja wykonana jest z giętych rur stalowych śr. 42,4, spawana, a ramię zaosiowane zostało z prawej strony na specjalnie dopasowanej tulei z poliamidu. Ramię jest blokowane przed otwarciem przy użyciu rygla sprężynowego, a same rury w miejscu zamknięcia zostały ucięte ukośnie tak, aby ramię nigdy nie otworzyło się do wewnątrz. Koło zapasowe umieszczone jest po prawej stronie konstrukcji, w celu polepszenia widoczności z pozycji kierowcy. Kąt nachylenia ramienia został dopasowany do kąta nachylenia klapy bagażnika.
Ponadto konstrukcja ramienia posiada mocowanie pod tylną tablicę rejestracyjną, wraz z oświetleniem.